2013. július 5., péntek

A nagy gáz

Belépett anyám az étterembe,el sem tudtam képzelni mi lesz belőle...előre féltem. Mielőtt belépett anyám  Ericnek muszáj volt telefonálnia,Oscarral meg Tomassal,mert hívták míg mi együtt voltunk a hálóban.Szóval elment az asztaltól.Anyám kiszúrt és odajött hozzám és megragadta a karomat,és felrántott ültemből,ami szarul esett és meg is szédültem tőle és a hasam is fájni kezdett.

-mit keresel itt?-kiabált-
-vacsorázok!-válaszoltam nyugodtan-
-kivel?-kérdezte-

 és akkor gondolkodó szünet,mert nem tudtam mit mondjak....

ERIC SZEMSZÖGE:

-szia Oscar,Tomassal vagy?-kérdeztem-
-igen,beszélj és nem kell elmondani miért nem vetted fel,sejtjük-nevetett-
-haha,ismertek,és a Coming Home teljesen kész van,ma este megírok egy új dalt,a helyzetemre való tekintettel Till I  Break lesz a címe,ez motoszkál a fejemben-mondtam-
-remek,akkor még 2 dal kell-nevetett Tomas-
-igen igen,megyek mert Lizzie csak rám vár,épp vacsizunk-mondtam-
-holnap hívj,ne hanyagolj minket,és küldd át a két dalt-mondta Tomas-
-jó nem foglak,és mennek még este,stúdió kéne holnapra-mondtam-
-Meglesz Eric-mondta Oscar-
-sziasztok, jó éjt.-mondtam-
-sziasztok nektek is,telefonálok is a stúdiónak.-mondta Tomas-

Ezután belopóztam a konyhába és elloptam egy sütit Liznek de elértem a folyosó végét amin a konyha és a fagyasztó vannak ,és megláttam hogy egyetlenemet felrántja  az anyja ültéből,ledobtam a sütit és megindultam feléjük.

LIZZIE SZEMSZÖGE:

-Erickel vacsorázok,de nagykorú vagyok így nem kell felügyelet-mondtam neki-
-Eric?-ordibált-
-anya mindenki bámul,és hogy táncos lettem ismernek,kérlek ne ordibálj!-mondtam nyugisan-
-probléma van?-lépett oda Eric kopp nyugodtan-
-igen fiam te vagy a probléma!-ordibált anyám-
-szerintem Liznek ez nem éppen kellemes- mutatott a karomra-
-ne oktass ki engem te suhanc!-mondta anyám ingerülten-
-Anya szállj le Ericről,ha nem akarok nem jövök ide vele,ha nem akarok nem táncolok neki,és elegem van hogy mindig minden úgy működik ahogy neked jó-ordibáltam-
-hazajössz,most!-ordibált-
-nem megy!-mondta Eric,de most már ő is ordibált és nem mosolygott ami elszomorított-
-ki vagy te?-kérdezte anya-
-a szerelmem-vágtam rá és meglöktem anyámat,hogy kiszabaduljon a karom,és közel mehessek Erichez-
-tessék?-csapott a fejére anyám-
-ugyan kérem,szereti Lizet? akkor hagyja hogy azt tegye amit szeretne.-ölelt át Eric-
-ne te mondd meg nekem mit tegyek és mit ne!-csapta volna pofon Ericet anyám de megfogtam  a kezét mielőtt hozzáérhetett volna-
-Liz,ne!-mondta Eric-
-Lányom most hazajössz!-rángatott anyám-
-Mrs.Thompson mind tudjuk hogy nem megy haza ha nem akar!-mondta Eric-
-dehogy nem! nem is akart volna idejönni ha maga nincs !-kiabált-
-hagyjátok abba,ha akarok megyek ha akarok maradok,és téma lezárva,és maradok,mert szerelmes vagyok és élvezem az itteni életet.-mondtam hangosan és kezdtem még jobban szédülni,de nem volt túl vészes-
-Ne félj,Liz amíg itt vagyok,nem mész sehova-húzott magához közel Eric-
- minden lánynak ezt mondod akivel lefekszel?-ordibált anyu-
-nem fekszek le csak úgy csajokkal,és Lizzie az életem értelme.-mondta Eric és megpuszilta a homlokomat-
-ezt higgyem is el?-rángatta anyu Ericet-
-anya,hagyd már békén!szeretem és kész!-ordibáltam-
-nem veszi észre ,hogy maga okoz neki fájdalmat?-ölelt meg szorosan Eric-
-inkább fájjon neki 2 napig hogy hazavittem minthogy fájjon neki ha pofára ejted.-mondta anya-
-nem érti,hogy szeretem-vett elő egy dobozt a  zsebéből-
- ne merészeld elvinni innen a lányomat,mert megtalállak.-mondta anya-
-ha szerettek befogjátok a szátokat!-kiabáltam és éreztem hogy gyenge lettem és szédültem és mostmár úgy éreztem ha valaki kicsit is meglök összeesek és azt is éreztem hogy Eric miatt nem estem eddig össze ahogy magához ölelt tartotta a testemet az összeeséstől meg Eric miatt tartottam ki-
-hogy mersz így beszélni,te hálátlan!-csapott volna anyám pofon,de Eric megfogta a kezét mielőtt hozzámért volna-
-mit akar?-kérdezte anyám kezét szorítva-
-a lányomat!-kiabált és elkezdte rángatni Ericet amitől én lelkileg és fizikailag rosszul éreztem magam,hányingerem lett és fájt a fejem és szédültem is és elkezdtem összeesni,de Eric megtartott így nem estem össze,még állva tudtam maradni-
-szeretem és sosem hagynám hogy baja essen,és mindenre elszánt vagyok,hogy ne veszítsem el,és boldoggá tegyem,szerintem ehhez nincs több hozzáfűzni való-mondta Eic-
-az anyja vagyok,ismerem és tudom hogy nem ilyen volt mielőtt megismerte a "zenédet"-gúnyolta anya-
-CSENDET!-fogtam meg a fejemet és látszott hogy rosszul vagyok-
-lányom gyere! -rántott el anyám Eric karjaiból amitől megint lelkileg és fizikailag is rosszul lettem-
-nem...-estem össze,mert Eric már nem tartott a karjaiban meggátolva hogy összeessek-

eddig hallottam az eseményeket.

ERIC SZEMSZÖGE:

-Liz,szerelmem!-estem mellé-
-mit tett maga patkány?!-vágott pofon az anyja-
-nézze meg mi van vele,és ez nem az én hibám,hisz nem én kezdtem el rángatni és veszekedni vele-sírtam kezembe véve Lizt-
-tegye le!-kiabált-
-nem teszem,ha addig élek sem!-szorítottam magamhoz a forró Lizziet-
-ha teherbe ejtette esküszöm nem tudom mit teszek magával!-ordított-
-ha áldott állapotban van ha nem ha nem lesz komoly baja én leszek a világ legboldogabb embere,és inkább reménykedjen hogy terhes nem más komoly baja van.-mondtam-
-reménykedjek hogy terhes!komolyabb baj!?-akadt ki-
-miért inkább legyen rákos?-vetettem oda és hívtam a mentőt-
-jó estét,a Ramblas étteremben vagyok, Langholmsgatan 3 alatt sürgősen mentő kell egy fiatal hölgy elájult,és tűzforró-hadartam el svédül-
-megy is a mentő,hideg vízzel borogassák,és  emeljék a lábát a feje felé,és vigyék ki friss levegőre-mondta-
-igenis megyünk is viszhall- mondtam gyorsan -
-viszhall,reméljük nem hamar-mondta-
 -Pincér!-kiáltottam-
-igen?-kérdezte-
- hidegvizes rongyot,azonnal és küldjenek be mindenkit kintről.-utasítottam-
-rendben,megyek is-mondta-
 -konyhafőnök,egy hideg vizes rongyot kérnék-mondta
-itt van-adta ki a szakács- 
-jöjjön mindenki be,kérem-mondta és az emberek egytől egyig bejöttek-
-kérnék egy kis jeget is kérem-mondtam-
-itt van-dobta oda a konyhás-
-köszönöm,egy életre hálás leszek-
-megtudhatnám mit besszél?-hőbörgött az anyja-
-elnézést ezt svédül tudtam csak intézni,de akár beszélhet ön is svédül-mondtam neki-
-rendben -forgatta a szemét-
-Liz miatt intézkedtem egyébként és ha baj van vele akár csinálhatja maga is-mondtam a kezemben egyetlenemmel-

Kimentünk és az asztalokat összetolva és terítőket kérve olyan helyet csináltam ahol  Lizemet normálisan letehettem bár nem szívesen tettem le,mert féltem hogy baja lesz. Blúz volt rajta,mondhatni szerencsére mert azt ki lehet gombolni,és a mellkasára és a kezére,hasára is jeget tettem,mert forró volt,és a fejére tettem a hideg vizes ruhát,és kértem egy nem fagyott de jéghideg víz adagot,hogy spriccelhessek rá belőle. A lábát is felemeltem a feje felé úgy ahogy mondták,de semmi sem történt,belőlem meg megállás nélkül ömlöttek a könnyek. Liz anyja pedig folyton azzal jött hogy ha terhes megöl. Abban a pillanatban az lett volna a legkisebb baj ha terhes,ugyanis egy fiatal lány nem ájul el csak úgy egy veszekedéstől.

-Ha terhes a lányom,bemegyünk a kórházba és elvetetjük! nem fogja megszülni egy magafajta gyerekét.-háborgott az anyja-
-szerintem inkább örülnie kéne ha az derül ki hogy terhes,nem az hogy valami komoly baja van,mert egy fiatal lány nem esik össze csak úgy-mondtam Lizet borogatva-
-örüljek ha terhes?- hisztizett-
-nem azt mondom hogy az ideális lenne ,de ideálisabb mint egy stroke vagy trombózis,vagy agyvérzés,isten ne adja -mondtam-
-még csak nem is elég idős hozzá! 21 éves,hogy lehetne terhes!-hüledezett- 
-tudom hogy fiatal hozzá,de ha terhes határozottan megtartjuk a babát.-kötöttem ebet a karóhoz-
-mégis hány lánnyal jött össze kérem,ez egy élőlény nem játék.-hisztizett-
-tudom,és ezért vagyok így ki,mert szeretem,maga itt hőbörög ahelyett hogy inkább azzal törődne hogy Liznek ne legyen baja,és arról beszél hogy ha terhes elveteti a gyermeket,ez nem így megy,tudja?-zokogtam-

 Erre nem jött válasz,ennyi volt a szócsata,de belőlem dőltek a könnyek és semmi sem fájt úgy mint az hogy Lizziemet így kell látnom.

-Végre itt vannak!-kiáltottam a mentősöknek-
-Páciensről leírást kell adni,de tegyük egy hordágyra,kérem.-mondta-
-nem tesszük hordágyra,a karomban viszem-makacskodtam-

A MENTŐBEN:
-beteg teljes neve?-kérdezte-
-Eliza Thompson- mondta az anyja -
-tartós betegség,vagy egyéb olyan ami ehhez vezethetett,terhesség,allergia?-kérdezett-
-nem tudok tartós betegségről,terhességről sem,és allergiáról sem.-mondtam-
-megerősítem-értett egyet az anyja-
-kora?-kérdezett-
-21 életév-mondtam-
-kiskorában sem volt semmi állandó betegsége,tünete?ez fontos lehet,diagnózis függhet tőle-mondta az anyjára nézve-
-nem volt állandó tünete,betegsége,megfázás  volt az egyetlen baja,és egyszer volt kórházban egy enyhe kiszáradás miatt,sokat focizott víz nélkül,infúzióra kötötték-mondta az anyja-
-felvéve az adatok közé...-írta-
-esetleg csinált ma valami megerőltető cselekvést vagy olyat ami a szívét lassíthatja vagy gyorsíthatja?-kérdezett-

elgondolkodtam,hogy az hogy szeretkeztünk mennyire lehet összefüggésben ezzel de utána és előtte is jól volt,az étteremben,mikor magamhoz öleltem éreztem hogy remeg kicsit és amikor az anyja elkezdett ráncigálni engem,kicsit éreztem hogy gyenge,alig áll a lábán,szóval nem is tudtam mit mondjak,de végül úgy döntöttem elmondom az igazat,mert diagnózis is múlhat rajta.

-délután szeretkeztünk,de előtte és utána is jókedvű és energikus volt,nem volt baja nem is panaszkodott hogy akármije is fájna vagy hogy rosszul érezné magát,kávét nem ivott,sem alkoholt,se energiaitalt,és nem vett be nyugtatót vagy fájdalomcsillapítót.-összegeztem a napot-
-felvéve az adatok közé-írta amit mondtam-

Olyan rossz érzésem volt,lehet hogy ha nem szeretkezünk semmi baja nem lett volna,de nem az után lett rosszul közvetlen,hanem a veszekedés közben így ezt is elmondtam...

-azonban...-szólaltam meg-
-igen?-kérdezte-
-elmentünk étterembe és ott az édesanyja elkezdett veszekedni,aközben magamhoz öleltem és éreztem hogy kicsit meleg az arca,és gyenge,alig áll a lábán,és ahogy kirántotta az édesanyja a karomból úgy esett össze.-mondtam könnyek kíséretében,nem mintha eddig nem úgy mondtam volna mindent-
-felvéve a listára-lobogtatta  a tollat jelezve hogy meséljek még-
-remegett is kissé ahogy öleltem,de ez három órával azután volt hogy szeretkeztünk-zokogtam és bűntudattal teli hangnemem volt-
-nos,valószínű hogy a hölgy a stressz miatt ájult el,mert ha a szeretkezés okozta volna,valószínűleg nem három órával az után ájul el,hanem közvetlen az után,mert hevesen ver tőle a szív.-indokolt-
-lehet hogy állapotos?-kérdeztem-
-lehet,még semmit sem tudom,le kéne tenni vizsgálatra-mondta-
-persze-tettem le életemet gyengéden a vizsgálóasztalra-
-UH-t kérek-mondta-
-itt van-mondta a másik -

 aki az UHt kérte bekente azzal a hideg trutyival a hasát és elkezdte körbe körbe fürkészni a képernyőt keresve a terhesség jeleit és kérdezett:

-mikor menstruált utoljára?-

Ezen őszintén gondolkodnom kellett mert Norvégiában is együtt voltunk,és most kilencedike van akkor meg  volt harmadika,egy menstruáció egy hét,de együtt fürödtünk szóval akkor harmadika előtt,mert aznap együtt voltunk,Osloban meg együtt fürödtünk,és nem látszott hogy vérezne,szóval...

-őszintén csak annyit tudok,hogy harmadika előtt.-mondtam 3 perc csend után,de a könnyek folytak a szememből-
-rendben,harmadika óta hányszor szeretkeztek és honnan tudja hogy harmadika előtt menstruált?-kérdezett-
-onnan tudom,hogy harmadikán szeretkeztünk,és azt is tudom,hogy nem menstruált azóta mert együtt fürödtünk és nem vérzett,és ma szeretkeztünk meg harmadikán-mondtam,olyan de bűntudatom van hangnemben-
-miért kérdez ilyeneket? Ugye nem terhes?-aggódott az anyja-
-azt is tudom,hogy február 28.án sem menstruált,szintén ugyanilyen forrásokból-mondtam-
-fel kell hívni valakit aki biztos dátumot tud mondani.-utasított a doki-
-hívom a barátnőit-mondtam-
-szia Penny nem mesélni szeretnék,egy fontos kérdésem van,Mikor menstruált Liz utoljára?-szóltam bele-
-hát,az tuti hogy  Feb. 15 én nem menstruált,mert úsztunk,az is tuti hogy Norvégia óta sem szóval akkor ossz -szorozz,vonj gyököt és kiderül mikor.De miért kell ezt tudni?-kérdezett-
-majd értesítelek,nem tudok semmit mondani még Zoe sem tudja?-kérdeztem-
-Zoe vagyok,hali 17én menstruált.-mondta-
-köszi,köszi,sziasztok ha van valami tutira hívlak-mondtam és letettem-
-február 17.én kezdett menstruálni utoljára.-mondtam-
-értem akkor 28.át belevéve azóta a menstruáció óta háromszor szeretkeztek?-kérdezett-
-nem kétszer,28.án csak szerettünk volna.-mondtam bűntudattal-
-rendben,értem felvettem ezt az adatot is-mondta-
-állapotos vagy sem?-zokogtam-
-úgy látszik hogy....nem állapotos.-mondta-
-hála az égnek-mondta az anyja megkönnyebbülve-
-de akkor mi baja?-mondtam reménykedve abban hogy terhes és nem más baja van-
-megérkeztünk itt megmondják.-nyugtatott-
-rendben-vettem a karomba édesemet-

-erre tessék,16os kórterem,mindenféle orvosok vannak kell egy kis vér,és hasonlók-mondta-

-első lépés hogy ébredjen fel!-szólalt meg az egyik doki és nézett egyet hogy Liz a kezemben van-
-azt hiszem felébredt-zokogtam mikor megláttam hogy kinyílnak a szemei,és sosem örültem így Liz gyönyörű kék szemeinek-
-hol vagyok?-kérdezte-
-kórházban kincsem, elájultál-magyaráztam el neki a helyzetet-
-kérem,menjenek ki meg kell vizsgálnunk,csak az maradhat bent akit a beteg kér hogy maradjon-mondta a doki-


LIZZIE SZEMSZÖGE:

Mivel az amennyi elájulva felfogtam,bebizonyította hogy Eric jobban mellettem áll mint anyu erre a mondatra így feleltem:
-Eric szívem, eszedbe se jusson kimenni-karoltam át- 
-nem is mennék-puszilta meg a homlokomat-
-ide le kéne ültetni.-mutatott a székre a doki Ericnek-
-rendben,leteszlek,mert muszáj-ölelt át és még mindig ömlöttek a könnyek a szeméből-
-vérvétel lesz-mondta a doki-
-rendben-tettem ki a karomat úgy ahogy kellett-
-meg is vagyunk-mondta-
-fáj a hasam,és olyan mintha menstruálnék.-mondtam-
-akkor ez vetélés lesz.-mondta a doki-
-vetélés?-zokogott Eric-
-igen,ezek szerint vetélés de csinálok egy UHt-mondta-
-igen ez vetélés,készíttetek egy műtőt,várjanak kint-mondta-
-rendben-kapott fel Eric a könnyeivel küszködve-

A FOLYOSÓN:
-Jöjjenek erre a 23-as teremben lefekhet a beteg-mondta a nővér-

Bent Eric az ölébe ültetett én a vállára hajtottam a fejemet és sírtunk,mikor anya beért. 

-mi a baj?-kérdezte-
-te vagy a baj,menj el! mára elég fájdalmat okoztál Ericnek!-öleltem át-
-tessék?-kérdezett-
-jól hallottad,éppen most vetélek el- hajoltam közelebb Erichez-
-lányom nem akarhatod ezt,én csak féltelek mert fiatal vagy-mondta-
-nem te nem engem hanem ezt félted hogy nem lesz aki a te álmaidban él helyetted nem vagyok a bábod többé nem élek helyetted,menj el-pusziltam meg Ericet-
-megyek,ha ennyire szeretnéd,de tudd hogy mindig itt leszek neked-ment el-

-kész a műtő,be kell adni az altatót és a műtőasztalra tenni a beteget.-mondta az altatóorvos-
-rendben,kicsim ide nem mehetek veled,de ez igen-adta a kezembe a nyakláncát-
-szeretlek-pusziltam meg-
-imádlak-ölelt át-

MŰTÉS...

ERIC SZEMSZÖGE:

Mikor kivitték Lizziet én a földre rogytam,és zokogni kezdtem. A nővér visszaérvén látta hogy a földön összerogyva sírok így szólt:
-kér egy nyugtatót?-
-nem,nem csak félek hogy elveszítem őt-álltam fel-
-elvezessem a műtőteremhez?-hatódott meg-
-igen kérem azt nagyon megköszönném- indultam utána-


Mikor odaértem,és megláttam a nagy ajtót ott is majd összeestem,és az ablakon kinézve láttam hogy szakad az eső,és fázni kezdtem,leültem a földre,majd  felálltam és az ablakba álltam:
























Nem tudtam elképzelni,hogy  lehettem ekkora marha,hogy annak ártottam ekkorát aki a legfontosabb nekem. Liz anyjának kicsit igaza volt,felelőtlen vagyok,és fiatal,de Lizziért az életemet adnám.  Hallottam hogy valami gáz van odabent és valaki kijött és ez történt:
-uram, volt egy kis baj odabent de minden megoldódott-világosított fel-
-mi volt az a baj?-akadtam ki-
-volt egy szívlassulás,de megoldották.-mondta-
-ne csinálja ezt velem,mindjárt itt halok meg szívrohamban!-rogytam a földre-
-nyugodjon meg a legjobbak kezében van.-nyugtatott-
-tudom,de ha baja lesz,abba belehalok-zokogtam tovább-
-magára hagyom,nem soká vége a műtétnek,ha minden rendben megy,akkor egy órán belül fel kell kelnie.-mondta a nővér-
-köszönöm- kaptam a szívemhez-

Fél óra múlva kitolták az életemet és  én mentem vele,gyakorlatilag futottam a műtős után.
Mikor kimentek a teremből,Liz mellé kuporodtam és a hasára hajtottam a fejemet,és átöleltem.
Mikor felkelt,nem tudtam mit mondjak neki,csak sírtam.
-Eric,édesem kérlek ne sírj. Ez történt,de máskor nem fog,ne aggódj,inkább értesítsd a többieket az eseményekről-ölelt át-
-rendben-mindenkit egyszerre hívok Tomasnak szólok,hogy nem kell az a stúdió,és nem mennek ma a dalok- nyitottam konferencia hívást...

-Sziasztok,azért hívlak titeket,hogy tudjátok mi történt mert,fontos.
Egy: Tomas,nem kell az a stúdió,és lehet nem mennek ma a dalok
Kettő: Penny,Zoe azért kellett az a dátum,mert Liz rosszul lett ,és ezért nem kell a stúdió sem.
Három: Tone lehet le kéne jönnöd,mert nekem muszáj intézni az EPet de Lizre vigyázni kell.
négy elmesélem mi történt: Lizzel vacsorázni mentünk,nekem  telefonálni kellett és közben Liz anyja bejött az étterembe,és elkezdtek veszekedni,Lizzie egy idő után nem bírta és elájult,most pedig kiderült hogy terhes volt,és elvetélt,most tolták ki a műtőből,és ezért hívlak titeket. Tudod mit Tomas ne csinálj semmit Lizzie jöhet velem,Tone elindulnál ma?-meséltem-
-igen Eric el tudok indulni,megyek a stúdióba veletek-vágta rá Tone-
-Eric mi sem természetesebb Liz jöhet.-mondta Tomas-
-köszönöm.Tone inkább ide gyere: Görans Sjukhus kórházba,23as terem.-mondtam-
-köszi,ott leszek-mondta aggódón-
-lányok ti is jöhettek,és akkor sajna holnap stúdiózok.-mondtam-
-megyünk,és nyugi holnap Lizzel leszünk,ne aggódj-mondta Zoe-
-Eric oké megyek de van egy pár hírem ha lemegyek hozzátok,akkor mondom el-mondta Tone-
-oké remélem örömhír.-mondtam-
-igen,oké  az lesz megyek is sziasztok-tette le Tone-
-sziasztok megyek én is Lizzel akarok lenni-köszöntem el-
-sziasztok jobbulást-köszönt Tomas-
-meglesz,sziasztok-mondtam-
-sziasztok-tettük le-

Lizzie tartotta magát,nem hittem el hogy nincs kiborulva,egyszerűen csodáltam. Végül is egy kórházi ágyon fekve aludtam el az egyetlenem a mellkasomon szorosan ölelve engem,és én is őt.

2 megjegyzés:

  1. OMG szia :D
    Huhh hát hol is kezdjem, ott hogy 2szer majdnrm kiesett a pohár a kezemből és ilyen ritkán szokott lenni de sírtam amikor Eric leült a földre nem tudom, hogy miért de Az Utolsó Dal c. film az a jelenete jutott eszembe amikor Miley kint sír a folyosón.... húha hát ngyon jó lett♥ :DDDDDD

    VálaszTörlés